30 juli van Yellowstone naar Cody

1 augustus 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Van Yellostone park naar Cody gereden. Tussen door koffie gedronken in een tent waarvan alles van hout gemaakt was, de stoelen,de vloer, het plafond. Echt prachtig, met opgezette dieren aan de wanden (bizonkop en hertenhoofd).

Smiddags zijn Arjan en ik naar het Buffalo Bill museum geweest. Een museum wat bestaat uit 5 verschillende delen.

Buffalo Bill had veel baantjes, waaronder huidenjager (trapper), stierenvanger, goudzoeker (Fifty-niner) in Colorado, ruiter in de Pony Express in 1860, gids bij kolonisten-karavaans, menner van postkoetsen, soldaat in de Amerikaanse Burgeroorlog en hotelmanager. Hij werd beroemd door zijn Wild West Show.

We hebben de het gedeelte van Buffalo Bill bezocht, een gedeelte van het wildleden en van de indianen. Erg mooi maar eigenlijk hadden we te weinig tijd om alles goed te bekijken. Suzan  en Maarten gingen niet mee, die gingen zwemmen en in de Spa die bij het hotel zat.

Toen wij terug kwamen uit het museum hebben wij ook nog even gezwommen bij het hotel.

Savonds zijn we naar een echte Amerikaanse rodeo geweest in Cody. We waren op tijd zodat we precies konden zien hoe de cowboys op de wilde paarden en op de stieren gingen zitten.

Een van de onderdelen was dat de cowboy zolang mogelijk op een wild paard bleef zitten.  Dat was geweldig om te  zien. Een ander onderdeel was dat kinderen tot 14 jaar op een stier moesten zitten en natuurlijk ook weer voor zo lang mogelijk. We hebben genoten van de show. Het duurde ruin 2 uur, het was rond 22.15 afgelopen.  Toen nog even naar de supergrote wal Mart geweest voor wat boodschappen. Deze supermarkt is 24/7 open.

1. Tamara:
    3 augustus 2019
    Wat leuk! Ik dacht Cody, daar heb ik eerder over gelezen. Mijn collega is daar op 26 juli geweest om de show te zien. Ook toevallig! Veel plezier nog.
  2. Margreet Van der Stoop:
    3 augustus 2019
    Toevallig zeg. Erg mooi stadje, eigenlijk hadden we daar echt te weinig tijd. Er is een heel groot museum wat we graag iets uitgebreider hadden willen bekijken.