2 augustus Badlands national park, Bear Country U.S.A. +camping/jacht/hengelsport winkel

2 augustus 2019 - Rapid Valley, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen door Badlands gereden, dit is een heel groot park met grillige rotsen. De rotsen hebben lagen in diverse kleuren.

Het Badlands National Park is een nationaal park in het zuidwesten van South Dakota in de Verenigde Staten, sinds 1978 bestaand. Het park heeft een oppervlakte van 982 km² met ravijnen, kloven en hoodoos, afgewisseld met grote stukken prairie. Het park staat verder bekend om de paleontologische vondsten uit het eoceen en het oligoceen. In de Badlands zijn fossielen van paarden, schapen, neushoorns en varkens gevonden. Menselijke bewoning vanaf 11.000 jaar geleden heeft eveneens zijn sporen nagelaten in het park.

Smiddags een bezoek gebracht aan een soort dierentuin/Beekse Bergen achtig iets.

We konden met onze auto door het park rijden waar herten, steenbokken, beren en wolven los rondliepen.  Heel leuk als er dan net een beer voor de auto langsloopt en ook spannend. Maar ook ee n  groot hert maakt indruk .

Als afsluiting naar een supergrote winkel geweest waar we tegenaan kijken vanuit ons  hotel. Het heet Cabelas en er is echt alles te vinden voor het buitenleven,  voor kamperen,  vissen, hiking, voor de jacht (geweren/messen/pijl en boog/verrekijkers) etc. Ik denk dat de gehele ruimte wel 5000 m2 is. Ook weer mooi om te zien. https://www.cabelas.com/stores/South_Dakota/Rapid_City/027.jsp

1. Reindert:
    3 augustus 2019
    Ook zo'n propjesschieter gekocht???
  2. Margreet Van der Stoop:
    3 augustus 2019
    Nee...ik vrees dat het niet door de douane komt😬
  3. N bood los:
    3 augustus 2019
    wat zien jullie weer fantastischse dingen ,mooi hoor.mamxxx